Alpha-kurs

Funderar du på om Gud existerar eller meningen med livet? Eller är du kanske nyfiken på att utforska kristen tro? Alpha-kursen är det perfekta forumet för att samtala om livet och Gud! Vem som helst kan gå en Alpha-kurs, men den vänder speciellt till dig som är nyfiken på och vill utforska den kristna tron, eller är osäker på vad du egentligen tror på.

Nästa kurs startar hösten 2024. Ifall du anmäler dig redan nu så epostar vi en påminnelse i god tid innan kursstart.

Tid

Alpha-kursen går på tisdagar under två månader, varje termin, preliminärt kl 18:30-20:30.

Plats

Kursen hålls i Korskyrkans lokaler.

Upplägg

Alpha är en grundkurs i kristen tro där du som inte är van vid kyrkan får komma precis som du är och ställa dina frågor om livet och den kristna tron. Varje kväll inleds med att vi tillsammans äter middag tillsammans, följt av ett kort föredrag och sedan diskussion i mindre grupper. Teman kan vara: ”Varför ska jag tro?” ”Vem är Jesus?” & ”Varför tillåter Gud ondska?”.

Kostnad

Kursen har ett självkostnadspris för maten (cirka 400 kr totalt). Om kostnaden är ett problem så löser vi det.

Anmälan

Ring Anders Blåberg på tel 0706-314190 eller maila till alpha@korskyrkanuppsala.se, hit går det också bra att vända sig med frågor.
Varmt, varmt välkommen! Vi ser fram emot att träffa dig!

Alpha genomförs i ett samarbete med studieförbundet Bilda.