Ungdom

Club är Korskyrkans tonårsverksamhet. Vi jobbar med fyra nyckelord:
Gemenskap, växa, vittna och tillbedjan.

Välkommen att haka på!

Club Växa

…för dig som vill växa i din tro på Jesus och dela gemenskap med kristna tonåringar. Club Växa har fokus på lovsång, undervisning och gemensam aktivitet och har två huvudspår: Växa Light och Växa XL.

Växa Light

För vem? För dig som går i 6:an-9:an

När? Fredagar.

Vad händer?
Ojämna veckor kl. 19:00-21:00 har vi ”KRIK light” med idrott, galna lekar och en andakt.

Jämna veckor kl. 18:30-21:30 har vi RIK. RIK står för Rollspel I Korskyrkan. Denna typ av rollspel är ett sällskapsspel där deltagaren gestaltar en rollperson/rollfigur. Spelet leds av en spelledare och övriga spelare ansvarar för var sin rollperson. Spelarna bestämmer själva vad deras rollpersoner gör eller säger varpå spelledaren svarar genom att beskriva konsekvenserna av dessa handlingar.

Vi har tre grupper, en för lite äldre ungdomar som kör lite svårare regler enligt Middle-Earth Roleplayings regelverk (MERP). En grupp som använder förenklade regler enligt MERP och slutligen en grupp som kör en Campaign baserad på bibelns värld enligt Dungeons & Dragons regelverk.

Växa XL

För vem? För dig som är 12-19 år och som vill ha mer fördjupning.

När? Varje fredag kl 19:00-23:00

Vad händer? Kvällarna har olika upplägg men innehåller alltid undervisning och lovsång.

Nedervåningen i Korskyrkan (om inget annat anges)

Konfa 2024

Om tillräckligt många är intresserade blir det såklart även en konfagrupp 2024/2025
För vem?
För dig och andra ungdomar födda 2009-2010.

När? En samling på ett par timmar från september och fram till vårterminens slut

Vad händer?
De senaste åren har Alpha youth-kursen varit en del av konfirmationsundervisningen. Förutom de vanliga samlingarna har vi en övernattning på hösten och en på våren.

Om du är intresserad eller bara vill ha mer information, maila konfirmation@korskyrkanuppsala.se

Samtal

Är du tonåring och har behov av att få prata av dig om något du går och bär på eller vill ha förbön för? Tveka inte att höra av dig till Johanna. För dig som är kille finns det ledare som gärna har samtal med dig.

Självklart stannar det in pratar om mellan dig och den du pratar med.

Johanna Gell

Pastor med inriktning på ungdom

E-post: johanna.gell@korskyrkanuppsala.se

För aktuell info