Lediga tjänster

Korskyrkan Uppsala med drygt 500 medlemmar i Sveriges fjärde största stad har ett växande arbete bland tonåringar i högstadie- och gymnasieåldern. Nästa generation kommer att fylla på tonårsarbetet under flera år framåt. Församlingen jobbar aktivt med övergången mellan de olika verksamheterna bland barn, tonåringar och unga vuxna för att kunna bli en så bra flergenerationsförsamling som möjligt.

Vi söker nu en pastor med inriktning unga som

• har teologisk utbildning
  • brinner för tonåringar i högstadie- och gymnasieåldern
  • är flexibel med kvälls- och helgarbete samt läger flera gånger per år
  • vill arbeta aktivt med ledarträning och ledarrekrytering.
  • vill delta aktivt i församlingens ”här för att stanna”-process
  • arbetar självständigt och i team med ideella ledare och anställda
  • ställer sig bakom församlingens värderingar och dokument

Vi är i ett spännande tillväxtläge då vi söker en ny medarbetare som ska komplettera vårt nuvarande team som består av en barn & ungdomsledare, pastor med ansvar för barn och familj samt en föreståndare. Vi betonar teamarbetet och vill se att var och en med sina gåvor, förmågor och längtan skapar ett bra team tillsammans med övriga medarbetare.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 75-100% med 6 månaders provanställning. Sök tjänsten genom att skicka ett personligt brev och CV till hr@korskyrkanuppsala.se senast den 7 april. Vid frågor kontakta föreståndare Anders Blåberg anders@korskyrkanuppsala.se