Barn

Ni som föräldrar är så viktiga! Oavsett vilka ni är och hur er familj ser ut är ni de främsta, viktigaste och största förebilderna som finns för era barn. Hemmet är helt avgörande för barnens liv och tro. Vi vet att ni kan läsa Bibeln, prata, be och göra saker tillsammans. Därför vill vi uppmuntra er och stödja er som föräldrar och vårdnadshavare att leva med Jesus i vardagen och låta era barn få följa med.

I Korskyrkan är vi många barn och familjer. Vi tror att Jesus vill ha det så. Hos honom är alla välkomna. Som Jesus själv sa: Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! (Mark 10:14) Som församling är det jätteviktigt att ge det bästa vi har till våra barn – nämligen Jesus.

Ofta har vi många barnvagnar på kyrktorget och det är fullt av liv och rörelse i kyrkan. Barn bärs fram för barnvälsignelse i våra gudstjänster. Vill ni vara med och tacka Gud för ert barn? Eller har någon annan fråga eller behov? Hör av er till Daniel Lindqvist, se kontaktinfo nedan.

Kompisklubben

Kompisklubben är barnens gudstjänst. Den är för alla barn från 3 år och uppåt, indelade i fyra grupper.

3-5 år             Lilla gruppen

Åk F-1            Mellangruppen

Åk 2-3            Stora gruppen

Åk 4-uppåt     Bibelupptäckarna

Vi vill att alla barn ska få vara trygga och bli sedda. Vårt mål är att de ska få lära känna Jesus som sin kompis. På samlingen sjunger vi, läser från Bibeln, funderar på vad det betyder och hur vi kan praktisera det. Vi ber tillsammans och det finns möjlighet att ge en gåva till våra fadderbarn. På Kompisklubben har vi också olika aktiviteter, pyssel eller lek och sport. Varje termin har vi övernattning i kyrkan för barnen som är 6 år och uppåt. Vi åker på läger med många andra på sport- och sommarlov.

Vid gudstjänsten kl 11 har Kompisklubben samlingar för alla åldersgrupperna.

Efter gudstjänsten är det After Church i biljardrummet, för alla mellan 10-19 år. Det innebär häng, pingis, biljard, spel och något gott att äta.

Lekrum

Lekrum finns att tillgå för de yngsta barnen under gudstjänsten. Lekrummet ligger i direkt anslutning till kyrksalen och där finns förutom massor av roliga leksaker, böcker och ritgrejer även högtalare så att det hörs vad som sägs och sjungs i gudstjänsten.

Kom och skapa

Daniel Lindqvist

Pastor med ansvar för barn och familj

E-post: daniel@korskyrkanuppsala.se